سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشی را زنده کرد، نمی میرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :9
کل بازدید :35056
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/2/17
3:23 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
عاصی[1]
یا رب الحسین همه ما در زندگی خود اشتباهاتی داشته ایم، این هم نه به خاطر دشمنی با خدا و اهلبیت است بلکه گاهی شیطان به هر وسیله ای که شده ما را فریب می دهد ولی بلافاصله پشیمان می شویم، حرفهائی که در این صفحات تقدیم شما می شود برای این است که اگر اشتباه رفته ایم برگردیم که خیلی ها منتظر برگشتن ما هستند: خدای مهربانمان، امام زمانمان عج، مولایمان امام حسین ع و..... پس: باز آی هر آنچه هستی باز آی یا علی... خاک پای محبان اهلبیت ع

خبر مایه
عناوین یادداشتهای وبلاگ
فقط به خاطر خودت عناوین یادداشتها[27]

منظور کنترل نیروى شهوت و فرار از گناه خودارضایى چه باید کرد؟

 

1.  سعى کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد هر چه خالى‏تر باشد مطلوب است.
2. از پوشیدن لباس تنگ و چسبان بخصوص لباسهاى زیر تنگ جداً اجتناب کنید.

3. از نگاه کردن به مناظر و فیلم‏ها و تصاویر و مواضع جنسى و خوش آیند، از جنس مخالف و موافق خوددارى کنید و به محض مواجه شدن با این حالت چشمان خود را به زمین یا آسمان دوخته و در صورت مقدور ببندید.

4. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسى و حتى شوخى‏هاى جنسى و تحریک کننده جداً پرهیز کنید و به بهانه ازدواج و مانند آن به سراغ این نوع کتب نروید و مطالعه آن را به زمانى نزدیک ازدواج بسپارید.

5. از خوردن مواد غذایى که محرک است مانند: خرما، پیاز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز، غذاهاى پرچرب، حتى‏المقدور اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا کنید.

6. قبل از خواب حتماً مثانه خود را تخلیه نمایید.

7. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز کنید (به خصوص شب‏ها و قبل از خوابیدن(.

8. هیچ‏گاه بدن عریان خود را در آینه نگاه نکنید.

9. از دست‏ورزى اندام جنسى خود اجتناب کنید و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطى دست‏ورزى نکنید.

10. هرگز به رو نخوابید.

11. به منظور تخلیه انرژى زاید بدن به طور منظم و زیاد ورزش کنید(ورزش ساده و مستمر و طولانى مدت، مدنظر است(.

12. هیچ‏گاه بیکار نباشید و براى اوقات فراغت خود برنامه داشته باشید و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و سیاحت و زیارت و هنرهاى دستى و.. پر کنید "(کارهاى مورد علاقه بیشتر توصیه مى‏شود(.

13. هرگز در مکانى خلوت و تنها و دور از نظر دیگران نباشید.

14.  هرگاه مورد هجوم افکار جنسى واقع شدید، در مکان خلوت و دور از نظر دیگران بسر نبرید بلکه در مجالس عمومى وارد شوید و در آنجا به سر برید.

15.  هفته‏اى یکى دو روز روزه مستحبى بگیرید و اگر توان آن را ندارید روزه اخلاقى بگیرید یعنى، میزان صرف غذا را کاهش و فاصله هر وعده غذا را افزایش و تعداد دفعات غذا را کاهش دهید و به حداقل خوراک اکتفا کنید.

16. با نامحرم رفتار متکبرانه داشته باشید و از سخنان ملایمت‏آمیز با آنها خوددارى کرده واز نرمى و لینت در کلام با آنها اجتناب ورزید.

17. هیچ‏گاه با نامحرم و جنس مخالف در مکان خلوت و دور از نگاه دیگران باقى نمانید، حتى براى آموزش و....

 18.  قرآن زیاد بخوانید و درباره معانى آیات آن فکر کنید.

19.  ادعیه بیان شده در مفاتیح الجنان را زیاد بخوانید و در معانى آن فکر کنید.

20.  به زشتى گناهان و عواقب سوء آنها آگاهى پیدا کنید و در این مورد فکر کنید و از کتب مربوطه که در این مورد توصیه شده بهره بگیرید.

21. از مشاهده شوخى‏هاى جنسى زوج‏هاى جوان در ملاء عام اجتناب کنید.

22.  در مراسم مذهبى و دینى زیاد شرکت کنید.

23.   یاد مردن و مرگ و عالم پس از مرگ را همیشه در ذهن خود زنده نگهدارید و به این منظور مطالعه کتب شهید دستغیب جداً توصیه مى‏شود و هر روز 20 صفحه از کتب معاد، قلب سلیم و سراى دیگر و. را مطالعه کرده و بهره بگیرید.

در پایان این نکته را یادآور می­شویم که با استعانت از خداوند متعال و مدد از اهلبیت (ع) انشاءالله می­توان از دام شیطان رها شد.