سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرخوری مایه دوری از خداوند است که به سرپیچی کردنها نیرو می بخشد؛ پس شکمهایتان را پر نکنید که نورحکمت در سینه هایتان خاموش می شود [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :7
کل بازدید :34947
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/1/10
9:52 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
عاصی[1]
یا رب الحسین همه ما در زندگی خود اشتباهاتی داشته ایم، این هم نه به خاطر دشمنی با خدا و اهلبیت است بلکه گاهی شیطان به هر وسیله ای که شده ما را فریب می دهد ولی بلافاصله پشیمان می شویم، حرفهائی که در این صفحات تقدیم شما می شود برای این است که اگر اشتباه رفته ایم برگردیم که خیلی ها منتظر برگشتن ما هستند: خدای مهربانمان، امام زمانمان عج، مولایمان امام حسین ع و..... پس: باز آی هر آنچه هستی باز آی یا علی... خاک پای محبان اهلبیت ع

خبر مایه
عناوین یادداشتهای وبلاگ
فقط به خاطر خودت عناوین یادداشتها[27]

 

نگاه‌ و چشم‌ چرانی ‌

اگر زن‌ و مرد بتوانند کنترل‌ چشم‌ خود را بطور صد در صد در اختیارداشته‌ باشند، از بسیاری‌ از گناهان‌ و انحرافات‌ مصون‌ می‌مانند. لذا خداوند فرموده‌ است‌:

«به‌ مردان‌ مؤمن‌ بگو که‌ چشمان‌ خود را بپوشانند و اندامهای‌ خود را ازحرام‌ حفظ‌ کنند که‌ این‌ برایشان‌ پاکیزه‌تر است‌. و به‌ زنان‌ مؤمنه‌ بگو که‌چشمهای‌ خود را بپوشانند و اندامهای‌ خود را از ناروا حفظ‌ نمایند».

درحدیث‌ از پیامبر(ص‌) است‌ که‌ فرمود:

«لکل‌ عضو من‌ ابن‌ آدم‌ حظ‌ من‌ الزنا فالعین‌ زناه‌ النظر»

«هر یک‌ از اعضای‌ فرزندان‌ آدم‌ حظ‌ و بهره‌ای‌ از زنا دارد که‌ زنان‌ دوچشم‌ نگاه‌ کردن‌ است‌».

در عصر ما برّنده‌ترین‌ اسلحة‌ دشمن‌، تصاویر غیر اخلاقی‌ است‌.انسانها برای‌ اینکه‌ از طریق‌ چشم‌ لذت‌ ببرند، پولهای‌ زیادی‌ را صرف‌ تهیه‌ تصاویر مستهجن‌ چه‌ از طریق‌ ماهواره‌ و چه‌ از طریق‌ اینترنت‌ وویدئو و ابزارهای‌ دیگر می‌نمایند.

و هنگامی‌ که‌ چشم‌ این‌ صحنه‌ها را  دید، دلش‌ هوای‌ آن‌ را می‌کند و ای ‌بسا که‌ زمینة‌ انحرافات‌ دیگر را فراهم‌ کند. 

گاهی‌ برای‌ شخص‌ این‌ گونه‌ تصور می‌شود که‌ می‌توان‌ همچو گناهانی‌ را در این‌ کشور و در این‌ شهر انجام‌ داد. بدنبال‌ افراد مثل‌ خود می‌رود و مجالس‌ پارتی‌ و رقص‌ و غیره‌ تشکیل‌ می‌دهد و مقدمه‌ای‌ می‌شود برای‌مفاسد و انحرافات‌ بزرگتر. 

بعنوان‌ مثال‌ باندی‌ را گرفتند که‌ دختران‌ و پسران‌ را به‌ محلی‌ که‌ انواع‌مفاسد در آنجا مهیّا بود، دعوت‌ می‌کردند. سپس‌ در حالی‌ که‌ آنان‌ به‌شهوات‌ نامشروع‌ مشغول‌ می‌شدند، از آنها فیلم‌ و عکس‌ تهیه‌ می‌کردند و بعد از چند روز سراغ‌ او می‌رفتند و می‌گفتند که‌ ما فیلم‌ کارهای‌ خلاف‌شما را داریم‌. باید این‌ مبلغ‌ را بما بدهی‌ و الاّ این‌ فیلم‌ را در اختیار پدر و مادر و همسر و دیگر اقوامت‌ قرار می‌دهیم‌! و خلاصه‌ وارد معرکه‌های‌خطرناکی‌ می‌شوند که‌ در آن‌ قتل‌ و تجاوز و تهدید و سرقت‌ و غیره‌ چیزعادی‌ بشمار می‌رفت‌ .. 

ز دست‌ دیده‌ و دل‌  هر دو فریاد                                  که هر آنچه‌ دیده‌ بینه‌ دل‌ کنه‌ یاد

بسازم‌ خنجری‌ نیشش‌ ز فــولاد                                   زنـــم‌ بر دیـــده‌ تا دل‌ گردد آزاد

رسول‌ خدا(ص‌) فرمود:

«اَلنَّظَرَة‌ُ سَهم‌ٌ مَسْمُوم‌ٌ مِن‌ْ سِهام‌ِ ابلیس‌».

«نگاه‌ به‌ نامحرم‌، تیری‌ از تیرهای‌ مسموم‌ شیطان‌ است‌».

 

 


85/9/30::: 12:7 ص
نظر()